Kontakt

Halvard Grendstad, mastergrad i treningsfysiologi med spesielt fokus på fotball.IMG_0717

Gjennom min utdanning og erfaring har jeg opparbeidet meg kunnskap og kompetanse på fysisk trening, overvåkning av treningsbelastning og skadeforebygging. Spesielt opptatt av hvordan fysisk trening alltid skal kunne overføres til arbeidskravet i kamp, og hvordan belastning i treningsarbeidet må være individuelt justert. Har brukt mye tid på å utforske bruken av moderne trackingssystemer i fotball, og sammenhengen mellom fysiske prestasjonsdata, muskulær tretthet og skader.

Ta gjerne kontakt på epost eller Twitter for spørsmål eller andre forespørsler.

2 thoughts on “Kontakt

  1. Rune Hoem

    Veldig spennende artikkel. Mitt lag trener nå 3 økter maks styrke ispedd med plyometrisk trening på crossfit med spenst / hurtighetsøvelser. Bør intervalløkter med og uten ball ikke kjøres i perioder med maks styrke trening ?

    Rune Hoem

    Reply
    1. Halvard Grendstad Post author

      Hei. Selv i perioder med fokus på styrketrening bør det legges inn intervalltrening/fotballtrening for å vedlikeholde “fotballformen”. Intervalløktene bør planlegges inn slik at det ikke kolliderer med den andre treningen, og motsatt. Det kan holde med 1-2 økter i uken. Halvard

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *